Faglighed

  • personlig og fælles udvikling
  • refleksion
  • erfarings udvikling
  • videndeling, intern/ekstern
  • holde sig fagligt ajour
  • kvalitet
  • evaluering
  • faglig dokumentation

Hvordan ser vi værdien i dagligdagen hos børn og voksne?

  • Vi planlægger aktiviteter ud fra børnenes behov og arbejder i aldersopdelte grupper
  • tilgodeser hvert enkelt barns behov
  • Vi Vi forsøger at tyde børns signaler og handle derefter
  • Vi reflekterer over spørgsmål og egne handlinger
  • Vi reflekterer/vender børn og aktiviteter med hinanden, sparrer. Vi overleverer børn fra vuggestue til børnehave (m. forældre) samt fra børnehave til skole
  • Vi tager på kurser, ud af huset og i huset, vi debatterer og deler viden
  • Vi holder os ajour via bøger, artikler, fagblade, medier
  • Videndeling også på tværs af huset, via pædagogiske drøftelser, læreplan, personalehåndbog (intern), velkomstfolder, hjemmeside, medier og udadtil via Kulturrejser
  • Vi dokumenterer ved skriftlige evalueringer, fortællinger, børneinterview og billeder
  • Vi rådgiver og vejleder forældrene
  • Vi samarbejder med tværfaglige samarbejdspartnere